Van duurzame ambitie naar een krachtige visuele identiteit

Jaar
Project
BrandingDesign
The Challenge

Vooruitgang in beweging

Dit logovoorstel vangt de vooruitgang en dynamiek van innovatie: de pijlvorm en overlappende elementen creëren een optische beweging, waarbij elk onderdeel de ander versterkt.

Idee als structuur

Het logo verbeeldt een idee met een krachtige kern en daaromheen verschillende oplossingen. Dankzij het dynamische ontwerp kan het logo steeds anders worden toegepast, passend bij een markt die constant in beweging is.

Van O naar Innovatie

Vanuit de O van Technovation ontvouwt zich een denkpatroon: van een organisch idee naar een slimme innovatie. De combinatie van blauw en groen verbindt technologie en duurzaamheid.

Uiteindelijk is dit het definitieve logo geworden, nadat we verschillende kleurvarianten hebben bekeken. De klant wilde graag een huisstijl met meer kleurvariatie.

De bouwstenen/ideeën

Aan de basis liggen de ‘bouwstenen (/ideeën)’. Dit zijn de vormen en de kleuren uit het gekozen logo. Deze kleuren zijn niet vast bepaald per vorm en mogen dus wisselen, echter blijven het wel deze 4 kleuren (gradiënts) om de eenheid te behouden.

Verschillende invalshoeken

De ‘bouwstenen (/ideeen)’ moeten elkaar altijd overlappen zodat deze een interactie aangaan. Hiermee visualiseren we dat er vanuit verschillende invalshoeken naar een idee wordt gekeken (duurzaamheid, technologie, innovatie, etc.)

‘De bouwstenen voor een innovatief idee’

Als laatste wordt er een beeld toegevoegd van de bedenker van het idee die bezig is met de ontwikkeling ervan. We zetten dus duidelijk de ‘makers’ en daarmee de bezoekers en exposanten van de beurs centraal. Met Eco-Technovation geven we deze mensen namelijk graag het podium.