Rebranding
2024
Project
Thetford
The Challenge
Bij GI kregen we de opdracht van Thetford. Het merk in de recreatiebranche om een compleet nieuwe huisstijl en verfrissend logo te ontwikkelen. Thetford koos voor een frisse, gedurfde stijl die perfect aansluit bij de kampeerder.
Daar bleef het niet bij. Ook de verpakking van hun producten mochten we opnieuw vormgeven. Hier krijgen we de vrijheid om de nieuwe stijl wat los te laten, maar de verpakking moesten wel opvallen tussen de concurrentie in de schappen.
Oude logo
Het oude logo van Thetford straalt kracht uit. De strakke, hoekige hoofdletters geven het merk een robuuste en industriële uitstraling maar doordat ze in elkaar lopen is het woord wel minder goed leesbaar.


Nieuwe logo
De letters zijn nu ronder en vriendelijker en sluiten beter aan op de vernieuwde huisstijl. De blauwe ‘O’ met spaken is herkenbaar gebleven, maar zachter vormgegeven. Daardoor voelt het logo toegankelijker aan, terwijl het nog steeds kracht uitstraalt.
Packaging
De huidige verpakking ademt een klassieke, functioneel-overduidelijke stijl. Alles draait om uitleg, geruststelling en herhaling. De aanpak is: liever te veel vertellen dan te weinig.
De verpakking mist alleen wel diversiteit en verdieping. Dit is in de nieuwe stijl wel meegenomen en hieronder zie je 3 verschillende richtingen genaamd Scenic signature, Expressive impact en Pure and purposeful. In deze richtingen hebben we een classic en een eco variant opgezet. Dit om het aantal inktbezetting op een verpakking te verminderen en hierdoor eco-friendly packaging voor te stellen.
Scenic signature
Scenic signature draait om dat specifieke gevoel. Het is nieuw en gemoderniseerd, maar bouwt volledig voort op het vertrouwen dat er al is. Door sterk de bestaande merkrichtlijnen te benadrukken, ligt de focus op het creëren van een naadloze merkbeleving.
Expressive impact
Expressive impact draait om een gedurfde en dynamische uitstraling, met een energieke persoonlijkheid. Het speelt met de herkenbare merkelementen zoals kleur, vorm en typografie, maar drijft ze tot het uiterste door ze speels en uitgesproken toe te passen.
Pure and purposeful
Pure and purposeful is ontworpen om een gevoel van ‘gemak’ te creëren. Het oogt modern en verfijnd, maar tegelijkertijd moeiteloos vertrouwd. Door de elementen doordacht toe te passen, voelt het niet beperkend, maar juist natuurlijk en doelgericht. Het biedt houvast door het merk te tonen, maar gebruikt alleen wat echt nodig is.
Feedback
— Thetford
“Wij zijn allemaal erg enthousiast over het tweede voorstel “expressive impact“. De reacties van zijn zeer positief. Unaniem hebben we het gevoel dat we op de goede weg zitten, en de verpakkingen van de classic- en eco-lijn sluiten mooi op elkaar aan. In dit ontwerp is een foto van het Thetford-product opgenomen, wat een belangrijk element is.”