Rebranding

Jaar
Project
BrandingDesignPhotography
The Challenge
Oude logo

Het oude logo van Thetford straalt kracht uit. De strakke, hoekige hoofdletters geven het merk een robuuste en industriële uitstraling maar doordat ze in elkaar lopen is het woord wel minder goed leesbaar.

Nieuwe logo

De letters zijn nu ronder en vriendelijker en sluiten beter aan op de vernieuwde huisstijl. De blauwe ‘O’ met spaken is herkenbaar gebleven, maar zachter vormgegeven. Daardoor voelt het logo toegankelijker aan, terwijl het nog steeds kracht uitstraalt.

Packaging

De huidige verpakking ademt een klassieke, functioneel-overduidelijke stijl. Alles draait om uitleg, geruststelling en herhaling. De aanpak is: liever te veel vertellen dan te weinig.

De verpakking mist alleen wel diversiteit en verdieping. Dit is in de nieuwe stijl wel meegenomen en hieronder zie je 3 verschillende richtingen genaamd Scenic signature, Expressive impact en Pure and purposeful. In deze richtingen hebben we een classic en een eco variant opgezet. Dit om het aantal inktbezetting op een verpakking te verminderen en hierdoor eco-friendly packaging voor te stellen.

Scenic signature

Scenic signature draait om dat specifieke gevoel. Het is nieuw en gemoderniseerd, maar bouwt volledig voort op het vertrouwen dat er al is. Door sterk de bestaande merkrichtlijnen te benadrukken, ligt de focus op het creëren van een naadloze merkbeleving.

Expressive impact

Expressive impact draait om een gedurfde en dynamische uitstraling, met een energieke persoonlijkheid. Het speelt met de herkenbare merkelementen zoals kleur, vorm en typografie, maar drijft ze tot het uiterste door ze speels en uitgesproken toe te passen.

Pure and purposeful

Pure and purposeful is ontworpen om een gevoel van ‘gemak’ te creëren. Het oogt modern en verfijnd, maar tegelijkertijd moeiteloos vertrouwd. Door de elementen doordacht toe te passen, voelt het niet beperkend, maar juist natuurlijk en doelgericht. Het biedt houvast door het merk te tonen, maar gebruikt alleen wat echt nodig is.

Feedback
— Thetford